dijous, 30 d’octubre del 2008

Guanyador de la millor wiidea

Pro Revolution fútbol turbo EX


L'any passat, la revista d'informació de videojocs més important de parla hispana al món, Meristation.com i Nintendo, van organitzar un concurs en el que instàven als participans a dur a terme un vídeo en el qual expliquéssin i desenvolupéssin una idea per a un videojoc per a la consola que Nintendo acabava de llançar al mercat: la Wii.

Com tots sabeu, la gran novetat que incorpora el nou producte de Nintendo és la capacitat del comandament de detectar els teus moviments, així que es tractava d'idear un videojoc per tal de treure-li partit a aquesta novedosa i original característica. El premi eren 4 consoles Wii per als guanyadors de cada categoría del concurs, i una Wii + tot el catàleg de videojocs del 2007 publicat per Nintendo per al guanyador del primer premi. A mé
s pagàven el viatge a Madrid per assistir a la festa d'entrega de premis.

Jo, des que vaig veure com funcionava la wii, i abans de que s'organitzés aquest concurs, ja pensava, quan veia algunes persones de la meva família i dels meus amics mirant el futbol, que estaria curiós un joc per a la Wii en que et deixessin posar-te a la pell d'un entrenador al peu del terreny de joc per tal de conduir el joc del teu equip. La gent quan mira el futbol crida, critica i gesticula talment com si a través de la televisió l'equp l'hagués de sentir. Quan vaig veure que s'organitzava aquest concurs vaig pensar que seria divertit presentar aquesta idea.

Amb la inestimable ajuda del meu company de projectes audiovisuals, en Nando Casorrán, vam convocar al meu colega Jordi Guilera, la persona més pròxima al personatge que necessitava per a exemplificar el meu video, a casa del meu amic Ramón Vega (una salutació al seu germà Dani Vega, que també hi viu però a ell no li vaig demanar permís...). I aquest n'és el resultat:

Pro Revolution fútbol turbo EX





Comentar que el vídeo va ser pujat in extremis a youtube per a participar en el concurs a l'ultim segon de l'ultim minut de plaç per a participar en el concurs gràcies a l'ajuda del sempre eficient Sergio Lois, perquè jo no tenia ni idea de com cony es feia.

Al cap d'uns dies Meristation.com va publicar una llista de nominats:

http://www.meristation.com/v3/des_noticia.php?id=cw4643e4510f84a&pic=GEN

Entre aquests nominats hi havia pro revo futbol!! Estava content pel fet d'estar nominat perquè havien reconegut la qualitat de la meva feina, però això no implicava cap premi.

El jurat que triava els nominats i els guanyadors de cada categoria eren en Gonzo Suárez, un dels grans del videojoc espanyol, creador de l'exitós Comandos, i que va formar part anys enrere de la mítica editora Opera Soft, d'on en va sorgir un dels grans èxits mundials, el videojoc La abadía del crímen; Luís Fernández, cap de desenvolupament de Pyro Studios (l'empresa de videojocs més important a nivell estatal), i que anteriorment formava part dels equips de desenvolupament de Sony Computer Entertainment Europe i va participar en els videojocs Esto es fútbol, EyeToy i SingStar; Víctor Sánchez, crític de videojocs i conductor de la secció de videojocs del programa Cuadrosfera, Jose Arcas, redactor de Meristation.com i promotor del concurs, i el responsable de màrketing de Nintendo España.

Uns dies més tard:

http://www.meristation.com/v3/des_noticia.php?id=cw4647ac344f2cb&pic=GEN

I allà estava! A baix de tot! El vídeo del Guile amb els braços aixecats, com anticipant-se a la decisió final del jurat, com si el mateix video ja sabia que guanyaria...

Havíem guanyat un concurs de nivell estatal, i més enllà, perquè també hi participaven els lectors de Meristation de sud-amèrica i mèxic. Pro revo fútbol es va imposar per sobre de tots els seus rivals i va guanyar el premi a "la millor wiidea global". Visca joder.

"Pese a no estar nominado en niguna otra categoría, valorando su conjunto realmente se ha conseguido transmitir que con el mando de Wii se abren nuevas posibilidades hasta en los juegos más tradicionales como los de fútbol. Ser el entrenador de tu propio equipo apoyado en los movimientos reales, e incluso la participación de Nintendo DS para dibujar tus tácticas, sería un juego único en caso de llevarse algún día a la práctica, se convertiría en un auténtico éxito". Ernesto Fernández-Maqueira.

La prova de que amb una bona idea es pot arribar molt lluny.

Concretament fins a Madrid, on es celebrava la festa del 10è aniversari de Meristation.com i on es duia a terme l'entrega de premis:

Aquí amb el Gonzo "Comandos" Suárez, i la meva amiga Sara, que em va acollir a casa seva en la meva estància a Madrid.


Amb l'Ernesto "Gañaaan!" Sevilla i la Kira Miró, els nois de Cuatrosfera


Amb el Nacho Ortiz, cap de redacció de Meristation Consolas


Esperant els del canal+ per concedir una entrevista...


El jurat efectua l'entrega de premis

A la festa, amb la papa, a la zona vip, codejant-me amb la crème de la crème de la societat madrilenya, gent important de les altes esferes, cracs dels videjocs, jefazos de Nintendo, Sony, Microsoft, jugadors del Real Madrid bordes... Em vaig sentir com una superestrella mundial, gràcies sobretot a l'alcohol.

Els dies següents un no parar de concedir entrevistes, apartant fotògrafs, evitant paparazzis per Madrid... és el costat fosc de la fama...

El dia 20 de maig de 2007 vaig parlar en el telediari d'Antena 3 del migdia del diumenge. 3 milions d'espectadors van escoltar les meves paraules, que dius... haguessis pogut aprofitar i dir algo per millorar el món, però mira, això és el que vaig dir:



També vaig aparèixer en el programa cuatrosfera, de cuatro, tot i que no tinc el material i jo no m'he vist, alguns excompanys de l'escola em van confirmar que efectivament hi vaig aparèixer. He de dir que en el moment de concedir l'entrevista als de cuatrosfera el meu nivell d'embriaguesa ja era força alt...

Aquí en el programa de canal+, plus.es:






Era necessari tot aquest desplegament de mitjans per cobrir la notícia de que havia guanyat el premi? La resposta és evident: sí.

Després va aparèixer no sé com el Monchi per Madrid i vam visistar la ciutat amb ell i la Sara.

I aquesta és la crònica del periple a Madrid.

Això era un més de maig, fins al més de juliol no vaig rebre una primera remesa de jocs, i els altres no els vaig rebre fins ben entrat el 2008, juntament amb la pasta del bitllet d'avió que em van deixar a deure. Fins un any després de la festa, que dius, ah clar, pobres, aquests de la Nintendo no ténen calers, com que de Wiis no n'han venut cap...

1 comentari:

  1. En la foto on surt Kaira Miró, les seves púpiles són d'un tamany força considerable. Tal exitació del sistema vegetatiu simpàtic nerviós, em fa pensar en substàncies com un coliris d'atropina, o màgica pols blanca provinent de Colombià.

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/24/Mydriase_prononc%C3%A9e_2006.jpg/800px-Mydriase_prononc%C3%A9e_2006.jpg

    ResponElimina